måndag 1 februari 2021

Händer utan vintereksem


Jag tycker det är värt att fira med lite fin färg på naglarna. 
Tre veckors envist smörjande och mina händer har blivit fria från vintereksem.
 
Helt ärligt tror jag inte att vintern är orsaken, utan snarare all alkogel, sprit och ständigt tvättande av händerna. Jag har väldigt sällan eksem, men jag blev till sist skinnflådd i handflatorna.

Nu kan jag ju inte svara på om det här fungerar för alla, men det har fungerat för mig.


Först och främst ACO´s eczema treatment cream där händerna var som mest utsatta, några gånger om dagen men viktigast till natten. 
Rituals natthandmask till natten och rituals intensivkräm på dagarna. Lite då och då även ACO's cano+ moisturizing body spray.

Som sagt, efter tre veckors envist smörjande är mina händer fria från eksem.

Inlägget är varken sponsrat eller något samarbete, utan produkter jag vill tipsa om för att de fungerat bra för mig.

Måndag och första dagen i februari.
Måndag och den här veckan har fått en riktigt kylig start, -14 grader på morgonen. Hua!

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Skulle köpa den där krämen på Apoteket i lördags men då var det stängt! Äsch! Ja det är otäckt vad detta tvättande och handspritande ställer till det för händerna...
Bra med tips som funkar!
Kram och ha en fin februarivecka nu...
Titti