söndag 14 februari 2021

Hemmagym


Det här är rena lyxen om ni frågar mig, och mer Corona-säker träning än så här går knappast att åstadkomma.
I källarens sydvästra hörn har vi ett utrymme som vi inrett som gym. Det hela började för många år sedan när maskinen kom på plats, sen har det utökats med lite fria tyngder i form av hantlar och kettlebells. Vi fyllde på med boxboll och stång för kins. 
När svärisarna sålde sitt hus passade vi på att ta tillvara på träningscykel och ribbstol. Ribbstolen är för övrigt perfekt när man har lite dålig rygg. Skön att hänga i när man inte tränar ;-)


Vi köpte mjukgolv på Jula och det senaste tillskottet är en stepbräda från abilica, härligt för en "gammal aerobicsinsruktör".

Rummet ligger granne med tvättstugan och därmed också närhet till växthuset. När det är varmt kan man antingen öppna fönstren direkt ut till trädgården eller ställa dörren till växthuset på vid gavel.


Dagens pass kommer starta med att plocka i ordning lite i gymmet, plocka undan det som bara tar plats, dammsuga, damma och sen köra ett rejält pass, känner att kroppen skriker efter det :-)

Ha en underbar söndag och en fin avslutning på helgen <3

2 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Heja dig!

HWIT BLOGG sa...

Jamen så härligt med ett hemmagym! Jag har en dammig träningsmaskin i källaren som följde med huset...och jag har aldrig testat den! Så lat är jag :) Men jag borde...
Nåja, ha en fin söndag nu!
Kram från Titti