torsdag 11 februari 2021

Lite lagom


Jag tror att landet "lagom" har förlorat sin titel, eller i alla fall fått kronan lagom på sne.

Lagom verkar inte finnas längre, mer än möjligtvis i "Lätt och Lagom" (om margarinet nu fortfarande existerar, kanske också är borta).

Våren och försommaren var inte lagom, först för varm sen frös allt.
Sommaren likaså.
Hösten blev sååååå lång, för att det bara regnade. Inte lagom lång, inte lagom med regn utan massor av regn.

Nu har vi vinter, inte lagom med vinter, utan VINTER.


Även om det har snöat i fyra dygn är jag väldigt tacksam för att vi inte fått lika mycket snö som det kommit på andra håll. 
Jag är också tacksam för att vi inte haft lika kallt eller blåsigt heller för den delen.
Ytterligare är jag tacksam för att vi har fjärrvärme :-)


Vackert är det med all snö och det är faktiskt sparkföre i nästan hela samhället, om man bortser från genomfartsleden.
 
Jag håller tummarna för att väderprognosen stämmer med vad vädergudarna tänker bjuda oss på i helgen, i så fall blir det till att rikta ansiktet mot solen och fånga in några vår-fräknar på näsan :-)


Redan torsdag och bara en kort arbetsdag kvar innan det blir helg igen :o

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Meta sa...

Ibland tror jag det inte stämmer nåt, vi har inte haft så här mycket snö på flera år och Vättern har inte frusit till på 10 år men nu så.
Men kylan verkar ge med sig nu på dagen i alla fall.Solen tittar åxå fram Det glädjer man sig åt. Tro det eller ej nu är jag på gång igen.
Ha det gott
Meta