tisdag 2 februari 2021

Luktärter


Det är ju inte utan att det kliar ordentligt i trädgårdsfingrarna, trots att det ligger 2 dm snö i trädgården.

Förra årets tre luktärtsplantor, från Fiddekulla Trädgård, gav mersmak.


Redan då, förra sommaren, när de doftade som mest, bestämde jag mig för att så egna luktärter.


Jag tog egna frön som jag hoppas kommer gro.


Sen kunde jag inte låta bli att köpa några påsar luktärtsfrön på Blomsterlandet, som hade 50% på alla fröer.
En låg sort, 'Villa Roma', som jag funderar på att använda som marktäckare i en stooor kruka. 
Två höga 'Royal Rose' och en blandad Old spice mix som ska få någonstans att klättra.


Tisdag och jag längtar efter luktärter, men "snart" kan jag så (enligt experterna, runt vecka 11-12) ;-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: