onsdag 24 februari 2021

Stängt för säsongen


Salladsbuffén är stängd, nu får de gå någon annanstans och mumsa.
Rådjuren alltså, de har gått här hela vintern och ätit murgröna, men när de gav sig på äppelträden och blåbärsbuskarna fick jag nog.
Med en dos Tricogarden stänger jag för säsongen. 
Så snart jag kommer på hur jag ska få fårullen fågelsäker (kajorna) ska den placeras ut på utvalda ställen. Jag funderar på att binda stora tussar riktigt rejält på pinnar och sticka ner i jorden, sen kan jag ju förstärka doften med Tricogarden om det skulle behövas.

Vilket omslag i vädret!
Under lunchen var det +8 grader och sol, i kväll är det +9 grader och knappt en enda snöhög kvar. För nio dagar sen var det -17 grader och ganska mycket snö?

Ha en underbar fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Jag förstår verkligen. Hoppas det är över nu. Kraaam Pia