söndag 21 februari 2021

Ergonomiskt hemmakontor


Kan konstatera att det inte är så himla enkelt att sitta hemma och utföra samma arbete som man normalt sett gör på företaget. På företaget har jag höj- och sänkbart skrivbord, sadelstol, ergonomisk kontorsstol och dämpad matta när jag står.

Från mitten av november har jag suttit mest hemma och det känner min kropp av. Ont i rygg, nacke och axlar. Alternativet att sitta på företaget på heltid känns inte speciellt lockande i dessa tider, så det fick helt enkelt bli ett nytt skrivbord.


Som jag skrev i går  testade vi "Click & Collect" på Ikea i Kalmar, alltså så smidigt.
Efter ca en timmes monterande står nu ett höj- och sänkbart skrivbord i sonens rum, mao mitt hemmakontor.


Nu kan jag välja mellan att stå eller sitta på pilatesbollen. Min rygg, nacke och axlar kommer att tacka mig :-)


Men än är det söndag, en söndag med underbart väder och dagsmeja som heter duga.
En riktigt lång promenad med en del pulsande i blötsnö gav maken och mig ett rejält träningspass.

Ha ett härligt avslut på helgen och en fin start på den nya veckan <3

Inga kommentarer: