fredag 28 januari 2022

Testar köksodling utan jord


Jag är nyfiken av naturen och testar gärna olika alternativ, nu är turen kommen till hydroponisk odling.
Helt enkelt odling i näringslösning.
Tänker det kan vara smidigt eftersom vi har västerfönster och de flesta krukor torkar ut på nolltid. Här är det bara att kolla vattenbehållaren och fylla på vid behov.


Det finns mängder av färdiga kit att beställa/köpa, bara att googla ;-)
Just den här varianten är för 8 "krukor". Belysningen, som medföljde, är LED med inbyggd timer.
Att jag sedan fått den i julklapp av företaget gör ju inte saken sämre ;-)


Jag sådde "Baby leaf" och koriander i går, jag återkommer givetvis med resultat oavsett om det är lyckat eller inte :-)
Om det är någon som har erfarenhet av hydroponisk odling får ni gärna tipsa :-)


Fredag och jag kan villigt erkänna att vissa dagar är mysigare än andra i tvättstugan ;-)

Hade visst ett helt tvättberg att vika och varför då inte ha dörren öppen till växthuset, släppa in både ljus och vindens brus :-) 
Lyckligt lottad, är bara förnamnet <3

Ha en underbar fredag och en fin start på helgen <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Odla är kul. Har inte testat den varianten. Ska bli spännande att följa dig. Ja du tvättberg är inte lika kul. Ha en skön lördag. Kraaam Pia