söndag 9 januari 2022

Söndagsmood


Hoppla, hoppla, så mörkt det blir, de här grådagarna. 
I går föll det snöflingor stora som lovikavantar, idag är det tö och snorhalt istället.

Det är bara i sovrummet stjärnan sitter kvar i fönstret, den sitter faktiskt uppe året runt. Stjärnan är på tok för stor och tung att flytta runt.

Eftersom jag inte är riktigt fit for fight, har jag letat fram och inventerat mina sålådor och pluggboxar. Kan glatt konstatera att jag inte behöver inköpa någonting mer än såjord :-)
I nästa vecka kommer mina chilifrön och den nya växtbelysningen. 
Efter den senaste elräkningen har min gamla växtbelysning räknat ut sig själv med automatik, den kommer helt enkelt bli ersatt av en ledramp.


Efter nästan en vecka, i mer eller mindre ryggläge, är det dags att försöka intala mig själv att det ska bli jättekul att gå upp klockan fem i morgon :o 
Gissar att jag har en hel del att ta hand om efter ledigheten i mellandagarna och den här veckans snöpliga sängläge. Till råga på allt har jag hostat så dant, att jag hostat till mig en muskelbristning eller brustet revben. Hua så ont det gör, men det är i alla fall inte Covid (vilket jag är innerligt tacksam över).

Ha en underbar avslutning på helgen och en bra start på den nya veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Men fy att hosta sönder ett revben. Jag ramlade ju och hade sönder ett vilket gjorde sjukt ont. Ha en fin start på veckan nu och såjord ska inhandlas här med. Kram Pia