onsdag 5 januari 2022

Fönsterodling av groddar och skott


I väntan på att de sista fröerna ska anlända för den tidiga sådden, odlar jag i köksfönstret.
Enda tillskottsbelysningen är ledljusen i adventsljusstaken, ha, ha, ha......


Ärtskott, krasse och olika groddar är perfekt att dra fram när ljuset inte riktigt räcker till. Passar även den otålige - det går snabbt!


Ärtskotten satte jag direkt i jord i måndagskväll, de har redan grott :-)


Krasse vet ju alla att det växer med raketfart, på 1-2 veckor blir det krasse till många mackor och någon god sås.
I botten gror en mix av linser, alfalfa och bockhornsklöver.
I ytterligare en groddbox står det alfalfagroddar och växer till sig.


Onsdag och jag börjar äntligen bli människa igen efter min tredje covidspruta, den sänkte mig totalt i 36 timmar och jag blev tvungen att sjukskriva mig. Huvudvärken from hell, feber och ont i varenda led och muskel, det har bara blivit värre och värre för varje vaccin jag fått. Men, men ytterligare en för laget ......

Onsdag och det är långledigt. Skönt med en lugn start på det nya året, som dessutom blev lugnare än planerat :o

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: