onsdag 12 januari 2022

Studio i källaren


Det låter det, STUDIO. Studio för en eller kanske snarare ett träningsrum, för allsidig träning.

Under pandemiåret har vi fyllt på med redskap i träningsrummet, det har ju faktiskt varit den enda träningsmöjligheten.


Vi har värme i källaren, men det har ändå varit lite för kallt för Medi- och YinYoga. 
Men i juletid kom jag på att vi hade ett gammalt oljefyllt elelement kvar. Med lite tillskottsvärme från elementet blir det tillräckligt skönt för att rulla ut ullyogamattan för lite Medi- eller Yinyoga.


För att få till en rogivande yogastund har jag ställt ner mina batteridrivna ljus. Ingen brandrisk och heller ingen risk att man glömmer släcka dem (de har timer), ha, ha, ha....


Under julen började jag köra träning varannan dag och yoga varannan dag, sen kom förkylningen med den hopplösa hostan. Hostan som kostade muskelbristningar runt bröstkorgen, tack och lov inga brutna revben konstaterade läkaren.
Så snart värken släpper och jag kan ta djupa andetag igen då kör jag igång igen :-)

Har ni upptäckt vilken bra magplågare en halvuppblåst pilatesboll är? Om inte, gör långsamma sit-ups på den! Jädrar i min låda! Det känns.


Onsdag och det är dags att ta tag i lite matlagning, paj med kyckling och kantareller, sen lite groddar till det. Blir en bra avslutning på den här onsdagen.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: