måndag 31 januari 2022

Fler frö i pluggbox


Åhhh, vilket underbart väder vi fick efter stormen. Kallt men SOL!
På lunchen fick det bli en rask PW för att låta lunchen sjunka ner innan eftermiddagens jobb tog vid.

I går passade jag på att så frön i ytterligare en pluggbox.


Fem sorters små busktomater, lagom för krukodling. Perfekt för att få en riktigt tidig skörd i växthuset innan de kan ställas ut i skyddat läge. Wilma har jag odlat de senaste fyra-fem åren, en jättegod, liten tomat. Ger mängder, då menar jag mängder. De andra är helt nya för mig och kommer från Anette, Ätliga trädgården.

Stjärnflocka står för den första blomsådden, nu håller jag tummarna för att de gror.

Måndag med underbart väder och jag är sugen på att baka :-)
Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: