tisdag 18 januari 2022

Sol ute, sol i sinne


Efter storm kommer sol, alltså vilket väder vi vaknade till idag. 
Ja, förresten, vaknade och vaknade, då var det ju bäcksvart så klart, men stjärnklart. Solen kom sen och vi fick vi se den fram till halvtre, därefter beslutade den sig för att det var nog och släppte fram de fluffiga grå istället. 
Men de timmarna hann fylla sinnet med sol, det behövs vill jag lova. Min förkylning har hållit i sig i tre veckor, men skrällhostan har äntligen gett med sig efter en vecka på medicinering. Nu är det bara värken och orken som ska fixas till :-) Men sol gör sitt!


Så fort solen tittar fram verkar dammråttorna dansa på bordet, eller i alla fall flyr de ut från golvlisterna och dansar ut på golvet. 
De passar minsann på medan snabeldraken står och sover i hörnet.

När solen tittar fram börjar det dra i inredningstarmen:
Jag vill förändra något, men vad?
Ska jag sälja något jag inte behöver?
Ska jag köpa något jag vill-höver?


Men det kommer inte att hända något alls på inredningsfronten, inte förrän trappan är klar :-) 


Jag måste säga ärtskotten ser ännu godare ut när solen skiner på dem :-)
Två-tre veckor behövde de på sig att bli ätfärdiga. Under tiden har vi frossat i groddar, de kommer ju på fyra-fem dagar och jag sätter nya hela tiden.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Jobbigt med långdragna förkylningar. Damm finns det här också men dåligt med solsken. Inreda ja man blir sugen men orken saknas här och motivationen. Kraaaam Pia