fredag 19 mars 2021

Glashusmys


Fredag och skönt att kunna tillbringa lite tid i glashuset. Tyvärr är det fortfarande för kallt för att plocka ner bubbelplasten, även i morse var det -4 grader och lite vitt på gräsmattan.


Trots att det är kallt ute växer det inne, purjolöken är snart redo att få flytta till egen kruka och riktig jord.
Förra helgens tomat- och kålsådd har börjat visa sig.


Chiliplantorna växer, trots den gröna ohyran. Såpvatten och klämning pågår fortfarande i väntan på de nya växthusdjuren.


Luktärterna springer iväg, i alla fall de flesta, den lågväxande sorten har inte kommit alls (än i alla fall). Misstänker att jag snart måste toppa de andra för att få till de där knubbiga fina plantorna.

Nu har jag tagit helg, bränt en kaka i vår "skitspis". 
Jag håller på att bli vansinnig på den, övre ugnen bränner allt, den nedre ugnsluckan får man i handen när man öppnar den. Reservdelar finns inte att uppbringa trots att spisen inte är äldre än 6 år och bland deras dyraste :-( 
Aldrig mer en spis från Electrolux!

Brända kakor eller inte, det är fredag hörrni!
Ha en underbar fredag och en fin helg <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Oj vad det växer i ert växthus. Jag har inte ens satt varken purjo eller luktärt. Kul att se hur bra det går för er. Ja skitspisar är inte kul alls. Våran är väldigt gammal och jag hoppas den håller ett tag till. Börjar grädda ojämnt dock. Fredagsmys var det visst. Kraaaam Pia

Villrose sa...

Ja, her var det riktig drivhusstmning til tross for bobleplasten!
God helg!
/Irene