torsdag 25 mars 2021

Flera dagars jobb på en kvart


Vi räknade med att det skulle ta dagar att skruva och plocka isär den gamla ramen och staketet runt köksträdgården.
Det tog en kvart!
På sin höjd!
Man kan säga att det var ganska ruttet och hade gjort sitt.


Men attans vad tomt det blev utan ramen och staketet, ser liksom lite skräpigt ut :o

Till helgen hämtar vi kastanjestolpar, kastanjestaket och en grind. 
Sen blir det till att lirka ner stolparna mellan de Småländska stenarna. Ska bli lite spännande att se om köksträdgården rentav ändrar storlek efter var vi kan få ner stolparna i backen ;-)


Konstaterade att jorden är riktigt fin och det skulle faktiskt gå att plocka fram de allra första fröpåsarna för utomhussådd. Får se om jag hinner med det mellan släggslagen.


Alla dessa krokusar <3
Jag undrar bara var alla kommer från? Som jag skrivit någon gång innan, förra sommaren och denna vintern har på något sätt väckt krokusarna ur någon slags slummer.


När vi plockade bort ramen runt köksträdgården blottades en rejäl skörd av jordärtskockor. Mums!

Torsdag och jag vill lova att min hjärna kokar efter en hel dag i zoom-möten. 
Får man säga att man hatar zoom? Jag gör det just nu i alla fall!

Ha en fin fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Skönt när allt går lätt att riva! Tid att tjäna du vet :)
Vilken GOD lyx med alla jordärtskockor, ska det bli en soppa till helgen tro?
Ha det gott nu!
Kram Titti

Klevis sa...

Härligt när våren är på gång. Ja du får säga att du hatar zoom men tror att de kommer fortsätta även när/om pandemin lagt sig