fredag 12 mars 2021

Nya frön i jorden


När jobbstressen är på väg att ta över både sinne och kropp, är det så himla skönt att bara stoppa ner nävarna i en påse jord. 
Ge mig en sålåda, en påse jord och en knippe fröpåsar och jag är strax nere på jorden igen :-) Bästa terapin!


I dag har jag sått busktomater, 13 (tretton!!) sorters kål och en sorts bladlök.
Allt nogsamt dokumenterat både i såbok och odlingskalender, ordning och reda - det är ju freda ;-)


Tro nu inte att jag gått och blivit helt snurrig!
Jag har alltså tänkt att testa att odla kål, men bara några få plantor av varje i några pallkragar under kålnät.
Bara för att det är en kul utmaning :-)


Trots att mina gröna ovänner fortfarande frodas i växthuset, trotsar jag oddsen och pillar med mina plantor på daglig basis, jag vågade mig även på att ställa in de nya sådderna (men det är ju än så länge bara jord). Någon gång i början på nästa vecka lär mina nya vänner dyka upp och bladlössen borde snart vara ett minne blott.


Rosmarinbusken är så himla fin och dessutom full av blommor. Blå som havet :-)


Fredag och jag ska njuta alldeles extra, solen tittar fram och ger hopp om livet :-)

Ha en härlig fredag och en bra start på helgen <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Himmel vad sent ute jag är med alla fröer! Måste ta tagit detta nu...kål ska jag också testa men i liten skala :)
Vilken rosmarin! Så fin! Blommorna är ju helt ljuvliga...
Kram från Titti