måndag 22 mars 2021

Vinden har vänt


Efter en lång tid med isande nordanvindar har vinden äntligen vänt, västliga vindar och i lä är det riktigt skönt med näsan mot solen.

Penséerna är också tacksamma för att det är lite ljummare, de har varit så hängiga den senaste tiden.


En damejeanne, några äppelgrenar och fjädrar och vips var det påsk på entrétrappan.


Även kökstrappan har fått sig lite påsk, det är ändå här de flesta går in :-)

De spikraka vattenskotten från äppelträden gör sig riktigt bra i en mjölkkanna tillsammans med lite påskgula fjädrar ;-)


Det svarta gräset har fått flytta över i en av aluminiumurnorna, dessutom fått sällskap av några lökväxter, narcisser och minipåskliljor :-)

I morse fick jag mig en välbehövlig omgång i nacken av min naprapat, jag har dragits med en rejäl spänningshuvudvärk som suttit som en hjälm över hela huvudet. Nu är jag tillknådad, fri från huvudvärk men trött så jag knappt håller ögonen öppna :o

Måndag, vinden har vänt och en ny arbetsvecka är precis påbörjad.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Kyliga vindar på ön fortfarande och iskalla nätter...
Så påskfint du har gjort på trappan! Ja nu får man frossa i vårblommor och fjädrar :)
Ny vecka var det då, bara att hugga i!
Kram Titti

Villa Ryttarängen sa...

Tur att det äntligen ska bli lite varmare. Jag ska påsk pynta ute till helgen och det med besked. Kraaaam Pia