torsdag 4 mars 2021

Sådd och omskolning


Äntligen ! :-) <3
Nu är den stora förodlingsmånaden här :-)


Först ut, för våren, är luktärterna. 4+ sorter. Hur menar hon nu?
3 köpesorter och egna frön, som kommer från 3 sorter, men jag vet inte om alla gror och vet inte vilka som är vilka.


En lågväxande sort och resten är höga, så mycket vet jag i alla fall ;-)
32 plantor om alla tar sig, två frön i varje cell och grobarheten borde väl vara 50% kan jag tycka.
Jag har ingen aaaning om var jag ska plantera dem om de tar sig, men det löser sig tänker jag. Tomten är ju ändå 2 000 kvm.


I morgon och i helgen ska jag göra krukor till min chili- och paprika plantor. Ett 60-tal har tagit sig, så det kommer krävas lite utrymme. Hmmm....... vi som skulle ha färre chili i år. Oooops! så det kan bli!


Skura märkpinnar ingår varje vår, phuiii! Men jag återanvänder dem mer än gärna, de äldsta är nog inne på 5-6 säsongen. Riktigt hållbara om man inte glömmer dem ute över en kall vinter, då blir de lite spröda.


Torsdag och snart har vi helg.
Torsdag och det börjar lukta mat :-)

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: