söndag 21 mars 2021

Första riktiga vårdagen


Som jag har njutit!
Vi har haft den första riktiga vårdagen, och vilken dag sedan.
Uppe redan i ottan, frukost och kyrkogårdsbesök. Sen trädgård resten av dagen :-)

Knasigt eller inte...... förra året la vi ju ut ull i rabatterna som skydd för rådjuren. Jag kan erkänna att det fungerade inte speciellt bra. Jo, i och för sig höll sig rådjuren borta men vi fick väldigt mycket kajor som hämtade bomaterial. I år har jag istället gjort bollar av ullen och en krans. Nu får vi se om det håller dem borta.


Som jag längtar efter att få ta bort bubbelplasten i växthuset, men jag vågar inte riktigt än, det är ju så kallt på nätterna fortfarande.


Den månformade rabatten med den rostiga kanten har fått sig en riktigt vårstädning, lite ulltussar och en rejäl dos av Trico Garden.


De små, fina, tulpanerna har redan knoppar precis som en hel del annat som jag satte i rabatten.


Jurosorna har fått lämna ifrån sig sina fjolårsblad så att knopparna kommer fram i solen. Snart slår de dessutom ut :-)


Det måste ha varit ett bra år för krokus, för jösses vad med krokus det kommer. Överallt dessutom.


Minikrokusarna i bokhäcken trivs och sprider sig med ljusets hastighet.


Golfsäsongen är ju snart här och det provas klubbor för fullt.
Förra helgen provade jag ut klubbor med klubbens ena pro. 
Den här helgen var sonen i trakterna, han reser runt på golfklubbarna och gör "custom fitting" till hugade golfspelare. Givetvis fick både jag och maken en privat testning av klubbor :-)

Vilken helg :-)
Några timmar med sonen mellan hans olika klubbbesök, testa golfklubbor och trädgårdsarbete. En helt perfekt helg med andra ord.

Söndag och det är dags att ladda upp för en ny arbetsvecka.
Ha en härlig avslutning på helgen <3

1 kommentar:

Titti sa...

Låter som en mysig söndag! Med allt från golf till trädgård! Dagen har varit solig och kanske, kanske kommer våren nu...hoppas :)
Kram Titti