tisdag 16 mars 2021

Bollen är inte alltid rund


När man inser att hemmakontoret är mer använt än kontoret på arbetsplatsen, gäller det att se till att arbetsmiljö och ergonomi är minst lika bra.
Jag började med ett av barnens skrivbord och makens arbetsstol. Kan väl erkänna att min rygg inte jublade över den kombon. 


Ett snabbt "Click & Collect" besök på Ikea och vi var ett höj- och sänkbart skrivbord rikare.
Helt perfekt eftersom vi hade två olika pilatesbollar hemma.
Nu var den ena för hög och den andra för låg :o 
Alltid är det något!


Googlade raskt fram en i rätt storlek och hade tur att få tag i en med linneöverdrag som dessutom formar till bollen lite extra.

Perfekt arbetshöjd i sittande ställning och samtidigt jättebra balansträning.
När jag sitter i möten brukar jag roa mig med att lyfta fötterna helt från golvet och ta tid på hur länge jag kan hålla balansen! 
Alltså, man har ju inte roligare än man gör sig.


Eftersom mitt hemmakontor också är sonens sovrum, när han har vägarna förbi (det har ganska ofta numera som resande säljare), måste jag se till att rummet inte helt och hållet blir ett kontor utan också har kvar lite trivsamhet och "homie-känsla".

Tisdag och jag tränar balansen och alla små fina muskler som behövs därtill :-)

Ha en fortsatt fin vecka <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Men åhh så bra och smart. Ja varför inte liksom. Verkligen bra för kroppens alla muskler. Härligt! Kraaaam pia