tisdag 3 juni 2014

Snart är det dags .....


...... varje dag går jag bakom varmkomposterna och tjuvkikar, varje dag har jag hittills blivit besviken. Men snart, snart är det dags för de gamla rosa doftpionerna att slå ut :-)


För ett antal år sedan räddade jag dem från kvävningsdöden bland massor av kirskål och åkervinda. Men nu tror jag snart att det minsann är tid för försommarens parfymerade primadonnor att inta huvudscenen.

Rabatten på framsidan ska grävas upp, grusas och förses med planteringshål, där skulle nog både kaprifol, doftpioner och stamrosor kunna samsas tillsammans med lavendel i massor. Eller vad tror ni?


Jag fortsätter nog att drömma piondrömmar ett tag, ha en underbar tisdagskväll.
Tjingeling ♥

1 kommentar:

Meta sa...

Det låter vackert det där och ha en stol att sitta på och njuta av all lycka.
Ha en fin dag
kram Meta