söndag 29 juni 2014

Lätt som en fjäder .......


....... jag tillhör de där, de där som alltid sover med täcke på. Men på sommaren blir det ju så hiskeligt varmt :o. Jodå, ibland blir det de i alla fall!
Vi har sovrummet på andra våningen och i söderläge - där blir det varmt när solen gassar.


Jag har tidigare haft duntäcke, på vintern för att hålla värmen. Men si, nu har jag hittat tunna, fjäderlätta duntäcken, svalkande och helt ljuvliga som sommartäcken. Vi hann precis testa dem innan solen gav vika för regnet ;-)


Samtidigt passade jag på att införskaffa svalt grå, men ändå somriga, rutiga/randiga påslakan och kuddöverdrag.

Fler söndagsbilder finns HÄR. Ha en underbar söndag. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Charlotta sa...

I många år hade jag det perfekta duntäcket, varmt på vintern svalt på sommaren. Men till slut gav det upp för åldern... Och jag har inte hittat något nytt som är bra.

Villa Ryttarängen sa...

Jag kör med duntäcke året om, om det blir +35 så kan jag kasta ner det på golvet. Fina sängkläder du köpt. Gillar grått och vitt. Kraaaam Pia