söndag 8 juni 2014

Fånga dagen .....


...... gjorde vi tidigt, maken och jag. Vi var nästan först på gymmet, det var alldeles för länge sedan så det blev en riktig genomkörare ;-)


Gissa om det smakade bra med frukost ute i morgonsolen på det?


Äntligen har jag lyckats få upp min traskrona i bigarråträdet, efter mycket letande hittade jag de gamla rottingringarna från Ikea. 

Medan jag har kämpat med ogräs både här och där har maken klippt häckar, snart är han klar med den sista, 40 meter avenbokhäck, mot grannen på södersidan.


Vi konstaterade i dag att det var ett riktigt smart drag att placera en av trädgårdsmöblerna vindskyddat mellan avenbok- och syrenhäck, lite i skugga under bigarråträdet. Dessutom ganska nära altanen och inte så långt att kånka mat och dynor.


Fler söndagsbilder finns HÄR

Ha en härlig avslutning på helgen och en bra start på den nya veckan. Tjingeling ♥

4 kommentarer:

Meta sa...

Det där låter som en kanon dag hos er. Härligast är att äta frukosten ute i alla fall. Ohhh en traskrona vill jag ha men var jag har ju inget att hänga den i. Ska nog klura lite.
Ha en fin början på veckan
Kram Meta

Borgmästaren sa...

Fint med traskronan! Det är A och O att ha nära att bära ut mat. Det blir liksom ett för stort projekt annars.

Lina sa...

Ja men jag ser hur god frukosten var efter träningspasset. Bara att sitta i solen sådär och äta frukost gör ju underverk! Fint!

Villa Ryttarängen sa...

Härligt! Vilken fin traskrona det blev. Kraaam Pia