fredag 13 juni 2014

Sommaren som försvann i ett huj .....


 ........ jamen vilket väder :-o Visserligen fredagen den trettonde, men ändå!!

Hagel stora som....... inte golfbollar, men stoooora och i mängder, tillsammans med blixt och dunder, det är väl ändå inte väder för en skolavslutningsvecka?


Hemma hade vi elektroniken urkopplad från ett till..... ja i alla fall sju, innan åskan gett upp.
Det positiva är att jag inte behöver vattna i morgon :-)


Det mindre positiva är att sommarblommor INTE klarar av hagel i den storleken och intensiteten :- (  men det kommer säkert att gynna många av våra planskolor runt omkring.

Nu ska jag spana efter fullmånen - fredagen den trettonde och fullmåne - kan det bli bättre. 

Ha en härlig start på helgen. Tjingeling ♥

4 kommentarer:

Meta sa...

Nej men fy vilken dag. Sånt oväder hoppas jag, inte kommer hit i alla fall. Lite regn och en väldig blåst har vi. Blommorna viker sig för vindarna.dagen tillbringas med en massa innegöra och slutar blåsten så ska jag plantera lite och förbereda för städdagen imorgon.
Önskar dig en fin lördag utan hagel.
Kram meta

Villa Ryttarängen sa...

Jisses vilket väder. Här kom det lite regn men inte på långa väger som hos er. Sommaren kommer nog tillbaks snart ska du se. Kraaaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Ja där fick man en dos av både höst och vinter! Vilket väder! Men nu skiner solen igen och luften känns lite lättare...
Ha en skön helg!
Varm kram,
Titti

Scottish Moments sa...

ojdå! Inte roligt om blommorna inte klarar sig.
Jag minns en skolavslutningsdag då vi hade snöstorm:)