onsdag 16 december 2020

Lyft blicken


Är det inte underbart att duka vacker på bordet, de finaste glasen, silver som glittrar och lite dekorationer?
Men vi sitter ju oftast inte och blänger ner i bordet utan lyfter ofta blicken lite nyfiket.
Då gäller det att se till att finns något att fästa blicken på, kanske undra lite hur hon tänkte där ;-) 


Jag håller som bäst på att klura ut hur jag ska lyckas hänga en gren med ormhassel över matbordet, utan att göra ingrepp i vårt spända papptak.
Taklampan är en höj- och sänkbar variant och klarar inte tyngden, så den har jag redan testat ;-)

Mina hängande amaryllisar har ni sett i många år, men jag kan inte få nog av dem. 
Får lägga en beställning i morrn, så jag får ett gäng snittisar och lite grönt till jul :-)


Ni vet väl om att de håller minst lika bra hängande som i vas?
Det gäller bara att ge dem några droppar vatten i stjälken lite då och då.

Onsdag och jag har hämtat ut den sista julklappen, nu ska de bara slås in också.
Onsdag och vi har hämtat både laxsida och strömming :-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Så fint med amaryllisarna i fönstret! Julen känns lite "låg" här men granen är klädd och dimman ligger tät...
Bra så!
Kram från Titti