torsdag 10 december 2020

Klassiska kulor


Det började i barndomen med en traditionell kulljusstake för gilleljus i present från min farfar och en trearmad och trebent variant i lågor.
När barnen var små lyckades jag hitta en femarmad variant och slog till på två stycken.
De två tillhör numera vår traditionella juldukning. Tänds på lillejul och används alla måltider under julhelgen.


Sen måste jag tillstå att jag är livrädd att ha dem tända, helt i trä och torra dessutom. Skulle väl brinna som fnöske om de fick chansen.
Även om de andra kulljusstakarna, som fyllts på med åren, är fina att duka med, är det väldigt sällan de är tända :o


Klassiska är de och ger i alla fall mig julkänsla som heter duga :-)


 Torsdag och vi rusar mot helg och lucia. 

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: