tisdag 22 december 2020

Förberedd, för vinter


Jag är ju en frysskit utan dess like, antagligen för att jag går omkring med ständig värk och är som en spänd fjäder :o
När möjligheten, helt oväntat, dök upp kunde jag inte motstå den. 
Att köpa en lååång, dunjacka till ett väldigt bra pris.

Nu är jag alltså kittat för vinter, om det skulle bli en kall sådan :-)
Den gör sitt till även en sån här råkall höst/vinter (eller vad det ska kallas).

Notera hur lågt vatten det är, där jag står är det normalt sett sjöbotten, strandkanten går ända uppe vid det gula gräset borta vid björkstammarna :o


Tisdag och jag är kittad för vinter.
Tisdag och vi fortsätter räkna ner till jul och förbereder lite julmat, pyntar, och gör så gott vi kan för att julen ska bli den där mysigaste stunden under den mörkaste årstiden.

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: