måndag 28 december 2020

Tapetserarverksta'n har öppnat


Ledig tid brukar vara tid för projekt för vår del, den här jul- och nyårsledigheten är det inga stora husliga projekt utan våra matsalsstolar som ska få sig en rejäl make-over.
Tyget är slitet, men än värre är det med själva sitsarna som börjar spricka. Ny plywood är införskaffad tillsammans med stoppningsmaterial och tyg.


De gamla sitsarna var stoppade med träull och filt, men nu får det bli skumgummistoppning istället. Bra eller dåligt, vet jag inte. Men det känns bättre att få bort eventuella allergener, extra plus att vi kan göra det själva!

Den nya veckan har börjat bra, efter ett par timmar med Apple-support och Adobe-support har jag äntligen lyckats få Bridge, Photoshop och kamera att prata med min nya iMac :-)
Dock har jag insett att jag måste lära om en hel del, skillnaden är väldigt stor mellan gamla och nya versionerna av Bridge och Photoshop. 
Tur att jag har mitt medlemsskap i "Moderskeppet" där även kurser i de uppdaterade programvarorna ligger och fylls på vart efter :-)

Måndag och vi har påbörjat makeover av matsalsstolarna.
Måndag och jag kan äntligen använda min nya iMac och låta min Mac Book gå i pension.

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: