måndag 7 december 2020

Julstämning på stan


Inför jul är det något visst med städer ändå <3
Julstämning blir på topp så snart blå timmen inträder och all julbelysning tänds.


Även om vi undviker att handla i stan, var jag tvungen att hämta ut ett par nya glasögon.
Jag hade lyckats repa glaset, mitt i läsfältet och för en som är närsynt intill blindhet är det bara att bita i det sura äpplet.
Tack vare att jag har min optiker i Karlskrona fick jag mig ju en chans att insupa julstämning i stan.


Karlskrona är vackert i vanliga fall, men julbelysning gör det allt lite mysigare ändå <3
 

Även storkyrkan ingick i juldekorationen med Corona-anpassade budskap som rullade.

Måndag och jag har fått insupa julstämning i staun.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Ja den staun är fin :) Oj så mycket fint de julpyntat med än i Kalmar! För att inte tala om den snedvridna julgranen i Färjestadens hamn som redan är ett samtalsämne :)
Julstämning behövs i alla dess former just nu...
Kram från Titti