tisdag 15 december 2020

Tradition att luta sig mot


Alla vet vi att den här julen inte kommer att bli som andra, inte förberedelserna heller för den delen.
Men det är ändå skönt att ha lite traditioner att luta sig emot. Som en hängande tomte till exempel.

Kan se lite ut för världen, även om den är ganska stor, men viktig för vår jultradition.
Vi fick den i julklapp för många år sen, när barnen var små och den har suttit uppe varenda jul sen den kom till Villa Davidsson :-)


I år fick den sin plats i ett av valven i vardagsrummet, synlig från både soffan och sittgruppen vid granen.

Den hängande tomten ska snart få sällskap av en jag gjort själv, som brukar stå någonstans i dess närhet.

Halmslöjd är ändå något speciellt <3

Tisdag och nio dagar kvar till jul.
Tisdag och julmusiken fortsätter skvala i högtalarna.
Tisdag och till kvällen kan vi återigen slötitta på Ernst, och jag menar slötitta. Tycker inte att hans senaste två serier varit speciellt engagerande, helt ärligt längtar jag mer efter Mandelmans program nästa vecka :-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Söt halmtomte! Vissa julprydnader betyder lite mer i hjärtat :)
Håller med om Ernst...är det Mandelmanns nästa vecka??! Så kul!!
Men nu lite tisdagkväll och jag ska slötitta på Ernst jag med.
Kram från Titti

Villa Ryttarängen sa...

Kan säga att jag surtittar på Ernst. Kanske inte hans fel men ändå. Näe Håller med dig Mandelmans ska bli kul. Halmkonst/slöjd är så fint och genuint. Kraaaam Pia