söndag 10 mars 2024

I glashuset


Alltså <3
Varför satsar man inte på fler kamelior?
Min 'Brushfiled yellow' blommar troget varje år i övergången mellan vinter och vår och jag tycker den är så fin. Skulle verkligen vilja ha fler!


Just nu har jag dock lite svårt att se var fler kamelior skulle få plats :o
Varje vinter övervintrar vi ju de flesta medelhavsväxterna som inte tappar sina blad, i just växthuset. Sen ska ju även plantorna för säsongen kunna flytta in vartefter.....


Kan bara konstatera att det blir snabbt fullt i det lilla glashuset.


Tomaterna växer som bara den och måste snart skolas om i större krukor.
Det är en blandning av högväxande, busk- och kruktomater.


Chiliplantorna flyttade ner i fredags, de ser lite fisiga ut men jag var tvungen att lus-sanera dem innan de fick flytta :-)

Söndag och en helg med mycket växt- och planeringstankar.

Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på den nya veckan <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Kamelian ser underbar ut! Härlig med allt som gror och jag som inte ens fått ner chilifröerna i jord...jag måste snabba på nu!!
Kram från Titti