torsdag 14 mars 2024

Skuggboxning


Medan jag fortsätter min skuggboxning, numera på 50%, spirar våren runt omkring.

Det har inte kommit jättemånga fler vårtecken utomhus, men sakta, sakta händer det.


I växthuset däremot händer det!
Fikonträdet växer på som bara den och sichuanpepparträdet, längst in, skjuter skott. Rosmarinbuskarna står i full blom för andra gången den här vintern.


Tomaterna växer på ordentligt och är redan i behov av omplantering. Tur att den beställda tomatjorden har anlänt, efter arbetsdagens slut i morgon kör vi och hämtar 10 säckar.
De lite högre tomaterna behöver få växtstöd och några busktomater behöver toppas lite grann.


I går ramade jag min födelsedagspresent och snart kommer den upp på väggen tillsammans med den äldre bilden. Får nog flytta den första lite i sidled för att det inte ska bli trångt, men det är ju easy peasy.

Torsdag och jag förväntas ramla in på arbetsplatsen runt tolv för lite eftermiddagsjobb och föredrag.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: