söndag 24 mars 2024

På tur för mat & rum


I fredags eftermiddag drog vi oss mot Växjö. Det är definitivt inte ofta det händer, men nu så.
Vid fyra-halv fem checkade vi in på PM & Vänner.


Vi hade turen att få två av de sista platserna när Erik Videgård skulla gästspela hos PM & Vänner.


Menyn lät riktigt spännande, och det vill jag lova att den var :-)

Onigiri

Okonomiyaki

Steamed crispy duck med Stir fried ginger gai lan & Fish fragrant eggplant

Water-boiled beef & Herb noodles

Hong Kong egg tarte

Tur att vi är vana att äta med pinnar :o De enda bestick, utöver gaffeln till desserten, var just pinnar.

Onigiri och Okonomiyaki tillsammans med biffen var det som passade mina smaklökar absolut bäst. 

Okonomiyaki är dessutom någonting jag med stor sannolikhet ställer mig och gör :-)


På väg tillbaka till rummet var jag bara tvungen att fota de stora krukorna, tänk er att ha dem i trädgården :-)


När vi checkade ut passade vi på att gå ner till PM's bageri, Bröd & Sovel. Det är aldrig fel att testa surdegsbröd bakat av någon annan för att få inspiration :-)

Vägen hem från Växjö gick via Samarkand och Blomsterlandet för lite inköp.

Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på påskveckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vilken upplevelse. Jag är riktigt avundsjuk. Ja du dom krukorna vill man ju ha. Kraaam Pia