onsdag 6 juli 2022

Under valnötsträdet


Under valnötsträdet har vi vår lilla undanskymda vrå, större delen av dagen i skuggan av valnötsträdets krona. 
Superskönt de hetaste dagarna som gått, mindre skönt såna dagar som idag men då får vi sätta oss i växthuset istället. 


Stensättningen behöver få sig lite kärlek, men det får vänta till vi är färdiga med vår fönsterrenovering.
Fram till dess rensar jag det värsta och maken kör resten med trimmer.


Dahliarabatten (eller snarare det som skulle varit en dahliarabatt om inte sniglarna ätit upp dem) för en tynande tillvaro i torkan. Jag vågar inte längre vattna blomrabatterna, prioriterar helt enkelt det som går att äta som jag lagt ner mest tid, pengar och energi på.


Valnötterna växer till sig och är skördeklara någon gång i september, senare hälften troligtvis eftersom våren var kall.


Under valnötsträdet blommar det som är kvar av lavendelhäcken, det har blivit några hål efter plantor som gett upp. Jag får helt enkelt försöka hitta nya av samma sort.


Önskar att jag kunde sända över doften som sprider sig med vinden när solen tittar fram mellan molnen.

Onsdag, vi har släppt målarpenslarna för dagen och vi får se vad eftermiddagen bjuder på.

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: