söndag 3 juli 2022

Ekologiskt från topp till tå


Stigande ålder = Stigande sandpapperskänsla?
Det gäller i alla fall för mig och därför letar jag med ljus och lykta efter produkter som passar för min hud. Speciellt huden i ansiktet är så himla känslig. Efter en dag framför bildskärmen känns huden som en dag i solen utan spf. Huden stramar och känns som om den krympt en storlek, utom just vid rynkorna då (ha, ha, ha).
Jag har testat ansiktsprodukter inklusive oljor och serum från MPicaut under en längre period, fungerat bra men är inte helt nöjd. Testar därför nu, efter rekommendation, nattolja och serum från coGerd, har även gått tillbaka till hudkräm, ögonkräm och dagserum från Kerstin Florian. Nu under högsommaren vräker jag även på med spf50 för att vara på den säkra sidan.

Fötterna då, jo jag testar även fotkrämen från coGerd.


När vi ändå är inne på de små, triviala, lyxproblemen ;-)
Jag har levt med glasögon sen jag vara tio, närsynt som få (även om jag just nu backat tillbaka 0,5 dioptri på mina senaste glasögon). 
Nu äntligen finns det linser för oss som är närsynta, har brytningsfel och behöver progressivt :-)
 Attans så nöjd jag är!
Jag ser tom bättre än med mina glasögon (stor tumme upp till min optiker, som alltid är steget före).
För er som undrar hur det gått med spänningshuvudvärken; den börjar släppa- Det beror både på nya glasögon och linser, men också på att en veckas semester har passerat (med bara ett kort inhopp).

Söndag och vi har målat fönster till vi blev hungriga :o
Dags för middag med andra ord!

Ha en underbar avslutning på helgen<3

Inga kommentarer: