fredag 29 juli 2022

Kvalitetstid de luxe


Tänk om jag visste, där i slutet av april när jag bokade tid för pass....

Är det inte helt otroligt egentligen i slutet av april/början på maj insåg jag att mitt pass var på väg att gå ut. Eftersom resorna med jobbet börjat ta fart igen tänkte jag vara förutseende och boka i god tid. Jomen visst!
28 juli var första lediga tid, lika bra att slå till även om den egentliga semestern redan var slut, fick helt enkelt ta en extra semesterdag. Att den här dagen sammanföll med Karlskrona Skärgårdsfest hade jag då ingen aning om. 
Jag tog helt sonika en extra semesterdag, tog tåget till Karlskrona och fixade mitt pass. Bara det att det sedan tar ytterligare 10 (tio!!!!) veckor att få passet :o 
Jag kan väl säga så här, min arbetsgivare och närmaste chef kommer inte bli överlycklig.

Ja, ja nog om Sveriges pass-elände!

Karlskrona Skärgårdsfest hade bokat perfekt promenadväder och mååånga steg blev det till slut.


Först en lång promenad runt hela stan med den här härliga fröken och hennes mor. Spännande att titta på alla människor och karuseller från barnvagnen. Man kan undra vad som rör sig i hennes lilla huvud?


Framåt eftermiddagen gjorde sig hennes föräldrar i ordning för en middags date med Patrik Isaksson som grädde på moset.


Vi passade på att ta ytterligare en låång promenad runt stan, morfar måste ju också se allt folk och alla karuseller. Sen fixade vi lite take away på vägen när vi ändå gick förbi!

Till råga på allt startade vi brandlarmet :o i dotterns och svärsonens radhus när vi skulle värma på pizzorna lite. Men larmbolaget litade på oss och vi fick testa hörseln en liten stund!!

Till tonerna från någon av alla konserterna satt vi alla tre och mumsade i oss så mycket pizza vi bara orkade. Sen var det bara att lägga fötterna i högläge efter att ha burit mig nästan 19 000 steg, backe upp och backe ner runt Trossö.

En helt underbar torsdag att lägga in i minnesbanken och ta fram en kuren vinterdag.

Fredag, arbetsdagen är slut och det ska dras elstängsel så det står härliga till :o

Ha en underbar avslutning på fredagen och en härlig start på helgen <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Ja mitt pass har också gått ut! Ett nytt väntas först nästa år...tur man inte bokat någon resa framöver!!
Karlskrona är vackert med många uppförsbackar :)
Ha en fin helg nu...
Sommarkram från Titti