söndag 24 juli 2022

Allt har ett slut - och en början


Så här klar vy skulle man alltid ha ut från köket ;-) Men det skulle bli väl kallt på vintern (ha, ha, ha....)

I dag var det slut på firandet och vi lyfte ut nästa fönster för renovering, fönstret i köket.


Oväntat lätt att få ut, trots det trånga utrymmet, inte mycket luft mellan fönstret och skåpen.
Vi kunde konstatera att fönstret, trots allt, såg rätt så bra ut, men givetvis en hel del skrapning och slipning innan det kan grundmålas och kittas.


Under tiden får köket vara lite mer flexibelt än vanligt, tur att vi har vår "lilla köksö" på hjul.


Eftersom maken har det första arbetspasset på fönstret och fodret, passade jag på att ta tag i grusgångarna. Phuiii! Vilket slit det kommer att vara, efter tre timmar hade jag kommit tre meter (av femton ggr 2). Jag kommer att ha att göra ett tag. 
Tur jag kan varva fönsterrenovering med ogräsrensning på kvällarna! 
I morgon är första arbetsdagen efter fyra veckors semester. Jag kan erkänna att jag inte ser fram mot att börja jobba igen. Men allt har ett slut, även sommarsemestern 2022!


Söndag och fönsterrenoveringen går in på fönster nummer tre den här säsongen.
Söndag och tyvärr är semestern 2022 slut (snyft).

Ha en underbar start på nästa vecka <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Ja du det finns alltid en massa jobb som ska göras när man har hus. Är det inte målning så är det ogräsbekämpning eller något annat. Ta det lugnt på jobbet. Kraaaam Pia