onsdag 13 juli 2022

Dagliljor


Daglijorna, som fanns när vi köpte huset blommar för fullt. Synd bara att de endast håller en dag och inte fungerar som snittblomma. 


Vem som helst hade ju piggnat till med den orangea färgen på frukostbordet :-)

I trädgården har de hamnat i vår självsådda blandhäck, en gång i tiden var det "världens längsta" blomrabatt runt vår tomt. Men vem tusan har tid att sköta hundrafemtio meter blomrabatter liksom? 
En del blommor flyttades bort för att sparas, (framför allt lökväxterna), en del grävdes upp och slängdes och annat fick leva sitt liv så länge de klarade sig. Dagliljor är seglivade!
Blandhäcken då? Fåglar är duktiga! ;-)
I den här änden består blandhäcken mestadels av mahonia, men också rosenkvitten och lite annat smått och gått som förökar sig med bär.


Jag glömde visst plocka in luktärter igår, men idag står det en vas i hallen igen. Jisses vad det luktar gott när man går förbi.


Den häftiga molnformationen som passerade huset får visa min sinnesstämning idag, först fullmåne och sedan ett fönster som inte gick att sätta tillbaka efter 2,5 veckors renovering (grrrrr....).

Onsdag och jag har baske mig gjort mig förtjänt av ett glas iskallt ..... vatten :o

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: