onsdag 27 juli 2022

Är huvet dumt får kroppen lida


"Är huvet dumt får kroppen lida", det sa alltid min mormor!

När "husnaprapaten" är sjukskriven får man ta till andra metoder helt enkelt.
Spikmatta har jag testat i ca 2 månader, helt fantastiskt måste jag säga. 20-30 minuter innan sänggående 4-5 kvällar i veckan.


Massagepistolen är ny för veckan, men ett måste då jag fått känningar av antingen mitt gamla diskbråck eller så är det helt enkelt piriformissyndrom som återkommit. Bägge ger samma symptom, ichias och värk genom benet hela vägen ner i foten.

Nu blir det avlastningsövningar och triggerpunktbehandling till det släpper, sen blir det styrketräning de luxe ihop med Medi- och YinYoga.

Onsdag och jag fortsätter med vårt köksfönster medan maken lägger tråd för nytt elstängsel (mot vildsvinen).

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Jamen så sant. Det gäller att bota i tid. Sånt är jag dålig på...tänker att det går väl över men det gör det ju inte.
Ha en fin fortsatt vecka mellan regnskurarna och solstrålarna!
Kram Titti