tisdag 26 juli 2022

Hur går det då


Oj, vilken skur det kom vid lunchtid. Jag tror bestämt att luckorna i växthuset inte hann stänga sig nämnvärt, det regnade visst in :o

Gurkorna verkar inte må något vidare trots att de blommar för fullt (och jag har kortat in eller tom tagit bort skott/tjuvar). Den ena plantan gav tre enorma gurkor sen inget mer. Den andra har inte givit en enda gurka. Någon som vet vad som kan ha blivit fel?


Tomaterna växer på, jag har faktiskt tjuvat dem, även om de är busktomater. Tomaterna växer på och nya blomomr kommer. Visst är de lite spruckna, men min erfarenhet är att det kommer med varierad vattning och varierad temperatur. Men inget jag kan påverka om jag inte är hemma.


Physalisen ser inte mycket ut för världen, men jag har nya skott stående för rotning.
Mina basilika och oxalis växer på och behöver nog egentligen större krukor.


Även utanför växthuset växer tomaterna (och chilin som står längs långsidan). De är sena i blom, men det visste jag ju skulle hända eftersom de stannade i växten. Tuffast för dem är nog den västliga vinden som gör att det blåser runt ordentligt i hörnet bakom växthuset.

Tisdag och vi har fått lite, lite regn (det luktade sommarregn en stund i alla fall).

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: