tisdag 29 juni 2021

Snyggare kombo får man leta efter


Ärttunnan växer och frodas, en säck koskit gör minsann nytta :-)
Bortsett från doften i början är det väldigt lyckat. Eftersom jag odlar ärtor i samma tunna för tredje eller fjärde året i rad, blir ju jorden trött. Jag har använt mig av den ekologiska plantjorden och i år fyllde jag på med koskit och blandade runt innan utplantering av plantorna.


Även de lågväxande luktärterna trivs och producerar  massor av blomknoppar.


Det ätbara är snyggt som attan :-)
Som jag skrivit innan en purpurfärgad och en ljusgrön, snygg kombo även på tallriken ;-)
Nej, nej, den behåller inte den lila färgen men den blir mörkt grön.

Tisdag och vi snuddar snart på värmerekordstemperaturerna igen. Över 30 grader när jag klev ut från kontoret, lite skillnad mot 21 grader inne :o

Ha en underbar fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Ja vilken härlig kombo. Jag har luktärter i år. Gjorde som du sa. Kraaam Pia