måndag 14 juni 2021

Snart, alldeles väldigt snart


Så fort allting går just nu, trots kraftig blåst och brist på regn.

Chiliplantorna som jag trodde skulle dö allihop, har tagit sig riktigt bra i sina korgar. Tre korgar med åtta chili i varje.


Någonting som har tagit sig ännu bättre är luktärterna, 32 frön sådde jag och 32 plantor fick jag :o
Har väl aldrig hänt mig förr.
Den höga sorten som klänger i flasktorken står knopp <3


Ska bli så underbart att kunna plocka in lite större buketter än förra året då jag hade tre plantor :-)


Även den lite lägre sorten som jag planterade i köksträdgården börjar ta sig uppför och sätter knopp.


Luktärterna ska förhoppningsvis kampera ihop med höga störbönor, men de kommer dåligt. Eventuellt får jag stödså ytterligare en omgång helt enkelt.


Avslutar med en bild på årets tomatodling, idel busktomater i kruka. Förra året hade vi tomater i både växthuset och i krukor, krukorna gav mer. Därför blir det bara krukor i år :-)

I den fulablå ärttunnan står de just nu väldigt sönderblåsta sockerärtorna. Hoppas och håller tummarna för att de ska repa sig efter de senaste dagarnas stormande.

Måndag och en ny arbetsvecka har rivstartat.
Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: