lördag 9 januari 2021

Vardagsrum med vinklar och vrår


Jag kan bara konstatera att det är svårt att fota vårt vardagsrum så att man skapa sig en bild av hur det ser ut. Rummet består av tre kvadrater som är öppna med valv mellan, på så sätt bildas det många vinklar och vrår och man kan inte se hela rummet var man än står.

Glaspartiet vätter mot söder med vår lilla altan utanför, dörrarna går att öppna upp helt och släpper in ute.


Samma del av rummet men i en vinkel ni sett så många gånger förr. Favorithörnet är djupt inbäddat i skuggorna med världens snyggaste lampa ;-)


Så nöjd med nya tv-soffan :-)
Så rymlig och superskön att sitta i. Letar fortfarande efter några piff-kuddar som sätter pricken över iet. Jag vet vad jag vill ha, ska bara hitta ;-)


Eftersom vi inte fick någon spekulant på den gamla skinnsoffan, hamnade den framför öppna spisen. Inte helt fel om jag får säga det själv ;-)
Jag letar efter läslampor att ställa på vardera sida av soffan, men här har jag gått bet. Jag älskar ju att föra in det maskulint industriella i inredningen och vet vad jag vill ha, men prislappen :o Phui!!


Alltså, vår underbara öppna spis i det säregna kaklet från Karlskrona porslinsfabrik, spisinsatsen har vi monterat in för att inte bara elda för kråkorna ;-)

Det var en liten glimt av vårt tre-delade vardagsrum.
Det rum som fick oss att köpa huset. Högt i tak, rymligt och ljust med öppen spis. 
När vi sedan målade väggarna vita (bortsett från väggen bakom tv:n) blev rummet ännu ljusare och tål våra älskade, mörka möbler.

Lördag och vi har tagit en underbar promenad i närområdet, tänt ljus på kyrkogården och andats lugn.
Lördag och de två nedersta våningarna är fria från jul- och adventspynt.
Ha en underbar fortsättning på helgen <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Man kan ju nästan säga att ni har tre vardagsrum. Var och ett på sitt sätt. Ni behöver inte trängas Ha Ha! Kraaaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Så himla fint hos dig och så mysigt med ett tre-delat vardagsrum! Stort gilla på det :)
Önskar dig en fin söndag...
Kram från Titti