tisdag 26 januari 2021

Rejält för långa promenader


När man letat i flera år och sen hittar rätt, då blir man lycklig.
Alltså jag letade egentligen inte till mig själv, utan till maken. Hans slitna kängor hade gjort sitt och han har provat näst intill allt. 
Av en slump ramlade jag över en test av vandrarkängor och blev lite nyfiken på de som var bäst i test,  Han Wag. Han Wag finns i olika material, olika höga, med olika läster, till och med för de som har hallux valgus. Perfekt för maken :-)


Han blev så himla nöjd med sina att jag beställde ett par till mig också. I mitt fall valde jag "wide" utan hallux valgus (jag är väldigt tacksam för att jag slipper det problemet).

Nu har vi mao inget att skylla, nu är det bara att ge sig ut och promenera på de olika vandringslederna som finns i vår närhet. Jag är inget fan av skogen och vill helst vara kustnära, så vi får väl se vad vi hittar.


Tisdag och jag har minsann riktigt rejäla vandrarkängor att ta till på mina pw.

Ha en underbar fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Så himla viktigt at ha bra på fötterna. Kraaam Pia