lördag 2 januari 2021

Planera trädgårdsåret 2021


Vi har precis lämnat 2020 bakom oss och jag sitter med fröerna för trädgårdsåret 2021 :o
De riktigt långsamma ska ju sås redan nu. Sen kommer jag även att fuska med sådd av lite sallad och andra blad när ändå växtbelysningen och undervärmen ska igång.
Vi brukar ju brottas med chili varje år, nytt för i år är fröleverantören och att vi dragit ner rejält på antalet sorter. Givetvis sår jag även slut på förra årets fröer.
Helt nytt för i år är purjolök ur Saras sortiment.


Hur vet man när man varit ledig tillräckligt länge och ändå har ledighet kvar?
När man är totalt dagvill!!

I dag har smookern gått sen frukost och ikväll vankas rökta kampen med nyfrittade pommes och bbq-sås. Just den typen av matlagning man kan unna sig när man är helledig :-)

Ha en härlig fortsättning på det nya året <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Ja idag är det nog söndag - tror jag:) Ja jösses dessa helger! Jag ska ta ett dyk ner i frökatalogen också...
Chili ska jag så i mängder som vanligt! Tomater också! Zinnia också! Våren lär bli en dyr historia ha ha..
Kram från Titti