onsdag 20 januari 2021

Ta hand om söndertvättade händer


Det märks att det är vinter och det märks att, i alla fall jag, tvättar händerna väldigt mycket mer än vanligt. 
Händerna är torra och nariga, nagelbanden spricker och jag har fått eksem i händerna. Jag som aldrig har eksem annars!
Jag ställer mitt hopp till en ny handeksem-kräm och ett räddningskit från Rituals.
Från Rituals är det dels en "mask" att smörja in händerna med för natten.


Dels är det en alldeles underbar handkräm för dagtid.


Sen tänkte jag att även kroppen behöver sitt, vinter = torr.

Jag älskar verkligen den svaga doften i serien "Ritual of Sakura", det fick bli lite lyxig duschmousse, skrubb och härlig kroppskräm att skämma bort sig med. Lite spa-känsla men hemma i duschen liksom :-)

Onsdag, jag har tagit upp kampen och försöker rädda mina söndertvättade händer.
Onsdag och jag tänker minsann unna mig ett lyxigt mini-spa :-)

Ha en underbar fortsättning på veckan <3

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Åhh så härligt och mysigt med ett hemma SPA. Älskar dessa produkter från Rituals, de är magiska. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Åhh bra tips igen! Ja mina händer gör ONT efter all tvätt och handsprit! Har fått lätt eksem i handflatorna...inte alls bra!! Snälla återkom om krämerna funkar, snälla!!!!
Ha en fin helg, vart tog veckan vägen?????
Kram från Titti

HWIT BLOGG sa...

Denna kräm för händerna måste jag testa! Nu är man tacksam för alla bra tips :) Rituals är bra också, doftar underbart...
Ha en fin lördag!
Kram Titti