söndag 5 september 2010

Vårt dagliga bröd ..........

.... är bakat i helgen. En hel helg med bakning - rena terapin!
.
Dinkelbröd gjort på surdeg med pumpa-, solros-, lin- och sesamfrön. Gräddat på sten i het ugn. Mumsigt till frukost med marmelad på.
.
Vetekrossbröd gjort bakat på surdeg och grahamsmjöl med pumpa-, solros-, lin- och sesamfrön. Perfekta lunchmackor.
.
Även lite mer "onyttiga" frallor, visserligen bakade på surdeg men innehåller bara vetemjöl. Tillsammans med en grovfralla blir det en komplett lunch till de hungriga högskolestudenterna.
.
Har fått lite "kvalitetstid" av sonen, han hjälpte mig att tvätta samtliga fönster på utsidan på bottenvåningen :D Sånt värmer ett modershjärta! Insidan klarade jag av mellan jäsningar och gräddningar.
.
Ha en alldeles underbar avslutning på denna helgen - i morgon är det en ny vecka med nya möjligheter. Tjingeling

3 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Alltså att du hinner baka så mycket. Och det ser ju alltid så fantastiskt gott ut!! åååhhh färskt bröd! Du måste dela med dig av recepten det ser bara läckert ut.

Jag tror hade nog gått för en Kitchen Aid, de ska ju vara så bra och allsidiga, men jag har ingen egen.

Jag lärde mig nyligen att putsa fönster så det gör jag på 1-2-3. :D

Ha en skön vecka!

Unknown sa...

Åh, vilka härliga bröd! Håller verkligen med om att brödbak är terapi:)
Ha det gott,
Charlotta

Tigris Predikantan sa...

IMPONERANDE!
Och visst är det roligt när ungdomarna hjälper till?
:)