måndag 6 september 2010

Nu får det vara nog.........

....... det har varit alldeles för mycket bakning på bloggen!!
.
Dags att ta med kameran ut igen - trädgården är ju fantastiskt fin så här i september. Färgerna på framsidan går mer och mer över i purpur och ljust lila.
.
I de två stora järnkrukorna på vardera sidan om dubbeltrappan på framsidan, har jag planterat krypande sedum med purpurfärgade blad sortnamnet Bertram.
.
Den ovala rabatten mitt på framsidan har blivit fylld av Blodtopp. Jag bara älskar den, men jag måste börja rensa ur lite :-(
Men å andra sidan kan jag sprida ut mina älsklingar på fler platser.
.
Blodtoppen är egentligen ett komplement, paradväxten är en purpurfläder sortnamn Black Beaty. En helt underbar fläder med tre högtider; först bladutspringet på våren knopparna är svarta, bladen blir sedan mörkt gröna för att snabbt bli purpurfärgade, sen kommer de rosa blomställningarna och till sist bärklasarna.
.
Ha det helt underbart. Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Jag tror att du borde bli bagare!!
Känner alltid doften av nybakat hos dig. *ler*

Gäller att passa på att ta lite bilder utomhus, verkar snart vara slut med det. Här öser det ner idag och det blir ett "inomhusinlägg" istället!
Ha en skön dag!
Kram Elle