onsdag 15 september 2010

Dessa fantastiska maskiner...........

.......... kan åstadkomma mycket! Majonäs, enkelt gjord på äggula, olja, fransk senap, salt och peppar. Majonäsen tillsammans med creme fraiche, gräddfil, taffelsenap, bostongurka och curry blir en fantastisk remouladsås till stekt fisk.
.
Snabbt vispa till en muffinssmet, smaksatt med vanilj. Raskt ner med smeten i formarna och i med lite trädgårdshallon. Kan det bli enklare?
.
Eller röra ihop en deg, jäsa och pluffa ner i formar. Jäsa igen och swisch in i ugnen och strax har man formbröd till varma mackor till middag i morgon ;D
.
Maskinerna underlättar i min vardag. Utan deras hjälp hade jag inte hunnit med att servera hemlagad mat varje dag, ha hembakat matbröd varje dag, ha fikabröd tillgängligt när man blir sugen.
.
Ha en underbar onsdagskväll. Tjingeling

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jösses, vad du får det att låta enkelt! Jag har också en himla massa maskiner och det underlättar - men inte är det så enkelt här hemma inte:) Hoppas dina familjemedlemmar har vett att uppskatta det du gör;)
Ha det gott,
Charlotta

Elle sa...

Vilken fin maskin du har, inte konstigt att du gärna bakar och står i! *ler*
Jag kör med en gammal trist elvisp som sjunger på sista versen, en Kitchen Aid vore naturligtvis drömmen...

Ha en skön dag!
Kram Elle

Tigris Predikantan sa...

Har du allt det där varje dag? Om jag köper din maskin, följer du med som "extra" tillbehör?
:)
Sv: Tack, jag kommer att skriva några rader.