onsdag 22 september 2010

Säsongens första .........

........ nattfrost, även Dackebygd måste få frost någon gång. Tack vare att Vissefjärda omges av vatten och stora ekar brukar vi klara oss väldigt länge, men i morse var det bara att ta på sig handskar och leta fram isskrapan.
Det var ju ofrånkomligt, någon gång måste ju första frosten komma. Tack och lov tog den inte speciellt hårt på växtligheten.
.
Kameran fick följa med ut i morse, kunde bara inte låta bli. Ordentliga slöjor steg från vattnet............
.
Vissefjärda kyrka är nästan helt omgiven av vatten, det är tom en stenvalvsbro ut till minneslunden. Är inte dessa höstmorgnar helt underbara? Jag bara älskar dem! I dag ljuset helt magiskt, önskar att jag hade haft mer tid. Men jobbet kallade!
.
En sista blick uppåt innan jag steg in i bilen, solen hade precis nått toppen på Vissefjärdas egen symbol, klockstapeln vid kyrkan.
.
Snart duschar vi kungligt, allt är nu installerat. Det är bara målaren som ska göra sista fixet, innan slutbesiktningen. Till helgen hoppas jag kunna göra storstädning av hela övervåningen och inviga duschrummet :-D
.
Ha en alldeles underbar onsdagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Dimma är väldigt vackert och magiskt, det visade jag ju hos mig häromdagen! Tur att du hade kameran till hands iallafall, även fast man inte alltid hinner njuta av det man ser.

Kul att du äntligen kan inviga nya duschen!

Ha en skön dag!
Kram Elle