söndag 19 september 2010

Jag har gjort mitt val..........

....... vilken underbar dag! Blåsten har lagt sig, sol och regn om vartannat och dagen har bjudit på sysselsättning av blandat kompott.
-
Naturen bjuder oss nu på mer och mer färg. röda äpplen och bär, blåa bär och massor av gröna löv.
.
Ingrid Marie trädet har även det blivit beskuret, några få äpplen kanske vi får under senhösten.
.
Kryddorna har vägts in, lager, rosmarin och dragon. Kungarna i kryddlandet!
.
Torkas i buketter och blad för blad i torskapparaten.
.
Det vackra vädret lockade ut oss i skogen en stund. En skog full av guld......
.
..... guldgula kantareller. Det räckte till varsin macka, men också till vår hungriga frysbox.
.
En fantastiskt vacker Karl Johan och några få trattkantareller hamnade i torkapparaten tillsammans med kryddorna.
.
Hann även med att baka lite lunchbröd för den kommande veckan och givetvis att göra min medborgerliga plikt. Röstningen avklarades mellan svampplockning och matlagning.
.
Ha en alldeles underbar avslutning på denna helg. Tjingeling

2 kommentarer:

Elle sa...

Vad fin hösten är hos dig! Och vad du hinner med!!
Jag hade egentligen ingen baktanke med bilderna idag, men din tolkning var egentligen väldigt bra.
Ha en skön kväll!
Kram Elle

Emmas utsikt sa...

Allt ditt goda bröd! Önskar du var MIN mamma... ;)